Nowy Hyundai Grand Santa Fe - Przestrzeń i styl na każdej drodze

2016-08-02
13:09:29

Nowy Grand Santa Fe – ulepszenia w zakresie stylu, przestrzeni i bezpieczeństwa

  • Bogaty pakiet zaawansowanych technologii aktywnego bezpieczeństwa, takich jak autonomiczny system hamowania awaryjnego i system monitorowania martwego pola
  • Wyrazista sylwetka dzięki zmianom w stylizacji nadwozia

Nowy Grand Santa Fe – największy i najlepiej wyposażony SUV Hyundaia, zyskał efektowne zmiany stylistyczne oraz nowe elementy z zakresu aktywnego bezpieczeństwa i komfortu. Grand Santa Fe jest najbardziej zaawansowanym modelem w gamie SUV-ów i crossoverów Hyundaia, do której należą także Santa Fe, Tucson oraz najmniejszy i20 Active.

 

W nowym Grand Santa Fe pojawiły się elementy stylistyczne charakterystyczne dla najnowszych modeli marki Hyundai, m.in. sześciokątny grill oraz ostrzejsze i bardziej wyraziste linie nadwozia. 

„Nowy Grand Santa Fe to największy i najbardziej przestronny SUV Hyundaia. Wychodzi on naprzeciw oczekiwaniom Klientów, poszukujących dużego samochodu, idealnego na rodzinne wyjazdy, w którym liczy się nie tylko funkcjonalność umożliwiająca np. zapakowanie niezbędnych, wakacyjnych sprzętów, ale także atrakcyjny design oraz zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i komfort.” – powiedział Raf van Nuffel, szef zarządzania produktem w Hyundai Motor Europe.

Liczne rozwiązania zwiększające komfort i funkcjonalność zdecydowanie podnoszą standard nowego SUV-a. Wśród zaawansowanych systemów czuwających nad bezpieczeństwem podróżujących są m.in.: aktywny tempomat,  asystent świateł drogowych oraz system kamer 360 stopni i autonomiczny system hamowania awaryjnego z ochroną pieszego.

Subtelne poprawki stylistyczne i nowe materiały zastosowane we wnętrzu podkreślają wysoki status flagowego SUV-a Hyundaia, który powinien szczególnie przypaść do gustu klientom poszukującym sprawdzonej jakości i najbardziej nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Dopracowana stylistyka

  • Zmiany stylistyczne podkreślają luksusowy wizerunek Grand Santa Fe
  • We wnętrzu zastosowano nowe, doskonałej jakości materiały

Nowy Grand Santa Fe zachowuje najważniejsze elementy wizerunku ‘samochodu rodzinnego’, a jednocześnie przyciąga uwagę charakterystycznym, sześciokątnym grillem z chromowanym wykończeniem. Pojazd doskonale prezentuje się na drodze dzięki nowym zderzakom z pionowymi światłami LED do jazdy dziennej, nowym światłom przeciwmgielnymi LED w chromowanej ramce oraz biksenonowym reflektorom projekcyjnym.

Wrażenie dynamiki i nowoczesności potęgują okazałe, 18 i 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, które wraz z eleganckimi listwami bocznymi dodatkowo podkreślają zarys sylwetki.

We wnętrzu nowego Grand Santa Fe zadbano o przestronność i wrażenie wytworności m.in. dzięki atrakcyjnej i łatwo dostępnej, środkowej konsoli oraz systemowi multimedialno-nawigacyjnemu, które tworzą perfekcyjną całość. Idealne połączenie stylu i funkcjonalności udało się utrzymać dzięki zastosowaniu nowej, skórzanej tapicerki w kolorze burgund i zaprojektowanych na nowo listew ozdobnych deski rozdzielczej.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, wyższy komfort i udogodnienia

  • Zaawansowane technologie aktywnego bezpieczeństwa chronią pasażerów nowego Grand Santa Fe oraz innych użytkowników dróg
  • Przyjemność z jazdy zapewniają elementy zwiększające komfort
  • Nowy system nawigacyjny wyposażony jest w cyfrowe radio DAB, usługi TomTom LIVE oraz nowy system Infinity Premium, gwarantujący doskonały, przestrzenny dźwięk 

Autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszego (AEB) ostrzega kierowcę o konieczności nagłego hamowania. W razie potrzeby system może również hamować samoczynnie. System AEB działa w trzech fazach, wykorzystując czujniki wykrywania pieszych oparte na radarze i kamerze. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie samoczynnie zaczyna hamować odpowiednio dozując siłę hamowania. Jeśli wykryte zostanie zagrożenie zderzenia, system automatycznie stosuje pełną siłę hamowania, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki.

System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu kontroluje obszar z tyłu pojazdu przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał dźwiękowy.

Wykorzystujący te same czujniki co BSD, system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCTA monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

Zaawansowany, aktywny tempomat utrzymuje ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie zmniejszając prędkość aż do zatrzymania, a następnie ruszając i przyspieszając aż do osiągnięcia nastawionej prędkości stosownie do sytuacji panującej na drodze. Aktywny tempomat jest dużym udogodnieniem zwłaszcza w korkach.

Kolejną, przydatną funkcją, zapewniającą jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa jest system monitorowania otoczenia pojazdu. Składa się on z szeregu kamer, przez które kierowca widzi, co się dzieje w promieniu 360 stopni wokół samochodu. System sprawdza się szczególnie podczas manewrowania w wąskich przejazdach lub parkowania w ciasnych miejscach. Inteligentny układ wspomagania parkowania został rozbudowany o funkcje parkowania w zatoczce i parkowania równoległego.

Nowy Grand Santa Fe jest także wyposażony w układ kontroli stabilności pojazdu z elektronicznym programem stabilizacji toru jazdy, zaawansowaną kontrolę trakcji na zakrętach, siedem poduszek bezpieczeństwa, łącznie z kolanową poduszką kierowcy, hamulce tarczowe wszystkich czterech kół i zaawansowany układ ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania i wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ wspomagania ruszania pod górę z kontrolą hamowania przy zjeździe oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.

Zmiany we wnętrzu nowego Grand Santa Fe mają potęgować wrażenie luksusu poprzez zastosowanie zaawansowanej elektroniki. Najnowszy system multimedialno-nawigacyjny pozwala pasażerom cieszyć się dźwiękiem najwyższej jakości, dzięki połączeniu cyfrowego radia DAB z systemem Infinity Premium. Nagłośnienie Infinity Premium o mocy 630 W, w skład którego wchodzi 10 głośników kreuje wielowymiarowy dźwięk przestrzenny wypełniający całą kabinę.

Inną, nową funkcją wzbogacającą system nawigacji jest serwis TomTom LIVE z funkcjami TomTom Traffic, Places, Speed Cameras i Weather. Kierowca oszczędza czas, wyznaczając najszybszą trasę na postawie aktualnych informacji o natężeniu ruchu i otrzymuje ostrzeżenia o stacjonarnych i ‘ruchomych’ fotoradarach (o ile w danym kraju nie jest to zabronione), raporty o pogodzie oraz informacje o lokalnych usługach i firmach.

Pasażerowie siedzący w trzecim rzędzie mają do dyspozycji gniazdo USB do ładowania telefonu komórkowego lub tabletu w czasie jazdy.

Mocny silnik - płynna zmiana biegów

  • Mocny i ekonomiczny silnik wysokoprężny 2,2l o mocy 200 KM i momencie obrotowym 440 Nm
  • 6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów zapewniająca płynność jazdy
  • Układ napędu na cztery koła gwarantuje odpowiednią przyczepność na każdej nawierzchni

Nowy Grand Santa Fe jest wyposażony w ekonomiczny, wysokoprężny silnik 2,2l (Euro 6) o wysokiej mocy i momencie obrotowym. Czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka osiąga maksymalną moc 200 KM (147 kW) i maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 7,0 l/100 km. Silnik współpracuje z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną, która zapewnia płynną i wygodną jazdę.

Nowy Grand Santa Fe został standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła, który pozwala na bezpieczną jazdę i gwarantuje dobrą przyczepność na każdej nawierzchni. Układ napędowy jest w stanie przenieść maksymalnie 50% momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy funkcja napędu na cztery koła z rozdziałem mocy 50/50 jest dostępna przy prędkości do 40 km/h.

 

Dane techniczne

 

Silnik (wysokoprężny)


R2.2 CRDi

Typ

R2.2, 4 cylindrowy, rzędowy

Pojemność

2199 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

85,4 X 96,0 mm

Stopień sprężania

16,0

Moc

200 KM (147kW) przy 3800 obr./min (EURO 6)

Moment obrotowy

440 Nm przy 1750– 2750 obr./min

Prędkość maksymalna

201 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,9 s

Zużycie paliwa w mieście (l/100 km)

8,3

Zużycie paliwa poza miastem (l/100 km)

6,3

Zużycie paliwa mieszane (l/100 km)

7,0

Emisja CO2 w cyklu mieszanym

184

 

Zawieszenie

Przód

Kolumny MacPhersona z amortyzatorami gazowymi

Tył

Wielowahaczowe z amortyzatorami gazowymi

 

Układ kierowniczy

Typ

MDPS (wspomaganie kierownicy napędzane silnikiem elektrycznym)

Liczba obrotów kierownicy

2,95 (między skrajnymi położeniami)

Promień skrętu

5,62 m (minimalny)

 

Hamulce

Przód

Tarcze wentylowane 320 mm

Tył

Tarcze wentylowane 302 mm

Układy wspomagające

ABS, EBD, ESC i VSM

 

Koła i opony

Typ koła

Opony

Obręcze ze stopu lekkiego 7.5 J x 18"

235/60 R18

Obręcze ze stopu lekkiego 7.5 J x 19"

235/55 R19

 

Wymiary zewnętrzne (mm)

Długość całkowita

4905

Szerokość całkowita

1885

Wysokość całkowita

1695 z relingami

Rozstaw osi

2800

Zwis przedni

955

Zwis tylny

1150

Rozstaw kół przednich

1628 (235/60 R18) / 1628 (235/55 R19)

Rozstaw kół tylnych

1639 (235/60 R18) / 1639 (235/55 R19)

 

Wymiary wewnętrzne (mm):

 

Pierwszy rząd (z / bez dachu szklanego)

Drugi rząd (z / bez dachu szklanego)

Trzeci rząd (z / bez dachu szklanego)

Wysokości o siedziska do dachu

1013 / 976

1002 / 974

908 / 908

Miejsce na nogi

1048 (maks. 1113)

1026

785

Szerokość na wysokości ramion

1508

1480

1369

Szerokość na wysokości bioder

1439

1406

1120

 

Pojemności (itry)

Zbiornik paliwa

71 L

Bagażnik (VDA)

643 l min. (wersja 6/7 miejscowa)

1842 l maks. (wersja 6/7 miejscowa)

 

Parametry terenowe

Kąt natarcia (˚)

16,7

Kąt zejścia (˚)

20,2

Kąt rampowy (˚)

15,8

Minimalny prześwit

180